top of page
  • Writer's picturePoh Lee Ong

Tak sangka David Beckham sokong JDT secara senyap. Adakah dia juga peminat SCR888 BARU 918KISS?


918Kiss Malaysia
918Kiss Malaysia

Baru-baru ini tular dilaman sosial apabila kaunter tiket untuk perlawanan akhir Piala FA 2018 yang menemukan pasukan Pahang dan Selangor lengang dan tidak semeriah perlawanan akhir yang kerap berlaku di Malaysia.

Rata-rata penyokong menyifatkan kejadian lengang itu berlaku kerana ‘timing’ perlawanan akhir ini tidak tepat pada masanya apabila ia diadakan sama dengan perlawanan suku akhir Piala Dunia 2018 di Russia.

Jika kita imbas kembali momen perlawanan akhir musim lepas, penyokong sanggup berkhemah di depan kauter tiket sejak pukul 12 tengah malam untuk memastikan tidak terlepas menyaksikan perlawanan akhir tersebut.

Hari ini, laman Facebook rasmi pasukan Johor Darul Takzim, Johor Southern Tiger membuat satu kenyataan bahawa terdapat beberapa kajian yang dilakukan kejadian hambar yang berlaku untuk perlawanan kali ini hanya kerana ramai penyokong bola sepak menyokong JDT secara senyap.



918Kiss Malaysia
918Kiss Malaysia

Berikut adalah kenyataan penuh dari Johor Southern Tiger.

ADAKAH RAMAI PENYOKONG BOLA SEPAK MENYOKONG JDT SENYAP-SENYAP?

Terdapat beberapa pihak yang membuat kajian sendiri mengatakan seolah-olah kehadiran hambar penyokong ke stadium masing-masing kerana Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim dominan dalam liga Malaysia. Tetapi hari ini kita boleh lihat dua pasukan yang akan bermain dalam perlawanan akhir Piala FA yang tiada kena mengena dengan JDT, tetapi mengapa sambutan para penyokong ke stadium masih hambar lagi? Adakah masih salah JDT?

Statistik jelas menyatakan kehadiran penyokong di larkin adalah yang tertinggi. Bukan sahaja dalam Liga Malaysia tetapi masih tertinggi jikalau dibandingkan dengan kelab-kelab hebat di Thailand seperti Muangthong United dan Buriram United.

Satu perkara lagi apabila JDT bermain di tempat lawan, stadium pihak lawan dapat dihadiri ramai penyokong dan boleh penuh tetapi apabila melibatkan pasukan lain kenapa ia kosong? Adakah masih salah JDT? Ataupun ini disebabkan kerana kesemua penyokong bola sepak menyokong pasukan JDT secara senyap-senyap?

Sementara itu, David Beckham Ucap Selamat Hari Keputeraan Kepada TMJ. Beliau upload mesej di Instagram-nya - “To my friend the Crown Prince of Johor, wishing you a blessed birthday and look forward o seeing u in Singapore soon (Kepada sahabat saya, Tunku Mahkota Johor, Selamat Hari Keputeraan dan berharap dapat bertemu dengan anda di Singapura tidak lama lagi),” tulis Beckham pada gambar di Instagram story miliknya itu.

Pemain bola sepak dunia, David Beckham menyampaikan ucapan itu sempena Hari Keputeraan Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang ke-34 tahun pada semalam, 30 Jun.

David Beckham pernah ke Malaysia dan berjumpa dengan TMJ ketika menghadiri program eksklusif AIA Vitality Wellness Festival pada September tahun lalu. Pada program tersebut, Beckham telah menerima jersi JDT No. 7 daripada TMJ.

Shopee Tawar Diskaun 20% Untuk Tiket Final Piala FA

Pasaran mudah alih terkernal di Asia Tenggara dan taiwan, Shopee menerusi kerjasama dengan Liga Bola Sepak Malaysia (MFL) yang menawarkan 20 peratus untuk tiket perlawanan akhir Piala FA antara Selangor dan Pahang di Stadium Nasional Bukit Jalil Sabtu Ini.

Pengaraha Urusan Serantaunya Ian Ho berkata tiket-tiket tersebut akan dijual pada harga RM42 berbanding harga biasa RM52.50 (RM50 harga tiket dan RM2.50 fi pemprosesan dalam talian).



918Kiss Malaysia
918Kiss Malaysia

“Tawaran ini hanya sah menerusi Shopee di sini,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini. Selangor dan Pahang akan berentap di pentas akhir Piala FA selepas kedua-dua pasukan berjaya mencatat kemenangan ke atas lawan masing-masing di peringkat separuh akhir.

Satu lagi berita menarik, jika anda menggunakan Shopee dan berbelanja RM50, anda layak menggunakan kod baucer KELI7 untuk mendapatkan diskaun sebanyak RM7 untuk satu pembelian. Khas untuk pelanggan kali pertama Shopee saja.

Selain diskaun, kami juga ada BONUS BESAR untuk member baru yang register di laman web kami! Member BARU dapat tebus 50% Welcome Bonus! Kunjungi LAMAN SENARAI PEMENANG kami untuk rujuk contoh-contoh CUCI terkini kami!

Register dengan kami sekarang! SCR888 BARU 918KISS! Nombor 1 Online Casino Malaysia!

(Sumber - Siakap Keli, Johor Southern Tiger & Instagram David Beckham)

5 views0 comments
bottom of page