top of page
  • Writer's picturePoh Lee Ong

Ramalan Pertandingan Roma Vs Proto 2019

Kiss918my, Ejen 918Kiss Malaysia, menulis artikel berita, pratonton, statistik dan Ramalan Pertandingan Liga Juara-Juara Roma vs Porto 2018-19 di Stadio Olimpico, 13 Februari jam 04.00 AM.





Kelab Itali, Roma akan menjadi tuan rumah kelab Portugis Porto untuk perlawanan pertama sebelum Porto akan menjadi tuan rumah pada perlawanan kedua pada 07 Mac 2019. Roma berada di sini setelah menduduki tempat kedua di Grup G di bawah Real Madrid dan Porto menjadi pemimpin dalam grup D .


Roma datang ke Liga Juara-Juara dalam keadaan miskin yang terakhir. Beberapa minggu lalu gagal mempertahankan kejuaraan 3-0 menentang Atalanta dan mengakui 7 gol menentang Fiorentina dalam Piala Copa Italia. Tetapi baru-baru ini berjaya meraih AC Milan dan kemenangan 3-0 ke atas Chievo mula pulih.


Porto, hanya memenangi 1 daripada 4 perlawanan terakhir mereka dan kalah 2 kali. Tetapi tidak terkalahkan dalam 26 pertandingan dalam semua pertandingan adalah keadaan terbaik untuk Porto. Ramai yang menunggu tindakan dari penjaga gol Porto, Iker Casillas, yang merupakan bekas penjaga gol Real Madrid. Casillas menyertai Porto pada 2014 dan kini menjadi pilihan pertama untuk kelab itu pada usia 37 tahun.


Berita Kelab, Statistik dan Ramalan Pertandingan Liga Juara-Juara Roma vs Porto 2018-19

Robin Olsen, Kostas Manolas, Cengiz Under dan Diego Perotti semuanya berehat dalam perlawanan akhir menentang Chievo. Pelatih Roma Di Francesco berharap Manolas dan Olsen boleh bermain untuk perlawanan ini.


Porto akan kehilangan penyerang dengan matlamat paling banyak musim ini, Moussa Marega akibat kecederaan otot. Penyerang Mali mempunyai 5 gol dalam 6 pertandingan liga. Yesus Corona dilarang bermain untuk perlawanan ini dan menambah Vincent Aboubakar, yang tidak bermain akibat kecederaan.


Roma XI: Mirante; Karsdorp, Marcano, Jesus, Kolarov; Zaniolo, N’zonzi, Cristante; El Shaarawy, Dzeko, Kluivert.


Porto XI: Casillas; Militao, Felipe, Pepe, Telles; Pereira, Torres, Herrera; Otavio, Soares, Brahimi.

Porto tidak terkalahkan dalam 4 perlawanan sebelumnya melawan Roma, iaitu pada 1981-82 dalam Piala Eropah dan 2016-17 dalam Liga Juara-Juara.

Porto kehilangan 6 daripada 7 perlawanan mereka melawan kelab Itali di luar rumah mereka dalam kejohanan Liga Juara-juara, hanya satu kemenangan pada September 1996 menentang AC Milan (3-2).


Porto tidak pernah memenangi 5 perlawanan dalam Liga Juara-Juara dan tidak menjaringkan gol dalam 4 perlawanan terakhir.


Sejak memenangi kejuaraan Liga Juara-Juara pada tahun 2004, Porto tidak pernah maju ke pusingan suku akhir.


Roma berjaya menjaringkan 16 gol terakhir Liga Juara-Juara selama 7 kali dalam 8 tahun penyertaan mereka. Mereka memenangi semua perlawanan di Olimpico untuk maju ke separuh akhir.


Petua Pertaruhan dan Ramalan Pertandingan Liga Juara-Juara Roma vs Porto 2018-19

Kiss918my melihat bahawa dalam perlawanan itu akan dimenangi oleh Roma. Bermain di rumah sahaja memberikan kelebihan kepada Roma. Walaupun ia mempunyai rekod yang buruk, Roma telah mula mencari kemenangan lagi. Betusan terbaik adalah jumlah gol OVER. 12 dari 15 perlawanan di Roma di Olimpico selalu berakhir dengan lebih daripada 2.5 gol dalam semua pertandingan.

31 views0 comments
bottom of page